تهران

خیابان قنبرزاده، نبش هویزه، پلاک202

شنبه تا چهارشنبه : 8 الی 18

پنجشنبه :تعطیلیم

بیل مکانیکی کوماتسو، بیل مکانیکی کارتپیلار، بیل مکانیکی هیوندای، بیل مکانیکی ولوو

چگونه بیل مکانیکی مناسب برای پروژه خود انتخاب کنیم؟

چگونه بیل مکانیکی مناسب برای پروژه خود انتخاب کنیم؟
Ratings
(1)

بيل مکانيکي به عنوان تجهيزات سنگين طبقه بندي مي شود و مي تواند براي بسياري از کارهايي که نياز به حفاري، درجه بندي، لايروبي، جابجايي مواد و بسياري از کارهاي ديگر دارند، استفاده شود. آنها متداول ترين تجهيزات سنگين در سايت هاي ساختماني هستند و در انواع و اندازه هاي مختلف موجود هستند. آنها قادر به مانور در انواع مختلف زمين هستند. اکثر بيل مکانيکي ها از يک بوم و چوب، سطل يا ساير اتصالات چوبي، کابيني که مي چرخد ??و در بالاي سکوي قرار مي گيرد که داراي ريل يا چرخ براي حرکت در محل کار است، تشکيل شده است. آنها از سيال هيدروليک، سيلندرهاي هيدروليک و موتورهاي هيدروليک براي بلند کردن بارهاي بسيار سنگين استفاده مي کنند. سيستم هيدروليک توسط يک موتور ديزل تغذيه مي شود، يا در صورت نياز به قدرت بيشتر، مي توان از يک واحد قدرت هيدروليک (HPU) که ??يا به بيل مکانيکي متصل است يا يک واحد خارجي استفاده کرد.

بيل‌هاي متداول‌تر که به‌طور باورنکردني همه‌کاره هستند، استاندارد در نظر گرفته مي‌شوند، در حالي که بقيه براي موقعيت‌هاي تخصصي طراحي شده‌اند که مي‌تواند شامل بالا رفتن از دامنه‌هاي شيب‌دار، کار در آبراه‌ها مانند بندرگاه‌ها، باتلاق‌ها و تالاب‌ها يا کار در موقعيت‌هايي باشد که دقت و ايمني از عوامل حياتي هستند.

تصميم گيري در مورد خريد يا اجاره بيل مکانيکي مي تواند تا حدودي پيچيده باشد. به خصوص زماني که شرکت‌ها سعي مي‌کنند مشتري را متقاعد کنند که بيل مکانيکي «خود» را در مقابل محصول رقيب خريداري کند که ممکن است براي نيازهاي شما مناسب‌تر باشد. اگرچه مي‌تواند عوامل مختلفي براي خريد يا اجاره يک بيل مکانيکي خاص وجود داشته باشد، اما نکته کليدي در مورد نوع و اندازه انتخاب بايد بر اساس اين باشد که بيل مکانيکي چه، کجا و چگونه استفاده مي‌شود. موضوعاتي مانند هزينه مطمئناً مهم هستند، اما بيل مکانيکي بايد براي کار و وظيفه مورد نظر مناسب باشد. اطلاعات زير درک کلي از ملاحظات اوليه را ارائه مي دهد که مي توان هنگام تصميم گيري اينکه چه بيل مکانيکي براي نيازهاي شما بهترين است، مورد استفاده قرار گيرد. اين ملاحظات فقط پيشنهاد هستند و در مواردي که مي توان از چندين نوع بيل مکانيکي براي يک کار استفاده کرد، ساير عواملي که در اين مقاله ذکر نشده اند مي توانند مفيد باشند. براي اطلاعات بيشتر در مورد انواع مختلف بيل مکانيکي و کارهايي که آنها مي توانند انجام دهند.

ملاحظات اوليه انتخاب بيل مکانيکی
1. محيط کار
2. کار در حال انجام
3. ظرفيت بالابر مورد نياز
4. نوع بيل مکانيکي
5. اندازه بيل مکانيکی

محيط کار
خشکي يا آبراه
هنگام انتخاب نوع بيل مکانيکي براي خريد، يکي از مهم ترين سؤالات اين است که تجهيزات در کجا مورد استفاده قرار مي گيرند - زمين يا آب. اين يک عامل کليدي است زيرا حفاري در انواع مختلف محيط‌ها انجام مي‌شود، خواه زمين‌هاي خشک، باتلاق‌هاي پر از آب خيس، يا آبراه‌هايي مانند رودخانه‌ها، درياچه‌ها و بندرها باشد. اگر محيطي که بيل مکانيکي مورد استفاده قرار مي گيرد، خشکي است، شايد بيل مکانيکي مجهز به ريل يا چرخ مناسب ترين باشد، اما اگر محيط آبراه باشد، بيل مکانيکي با قابليت هاي آبي خاکي مي تواند بهترين انتخاب باشد.  

به عنوان يک همراه کامل براي بيل هاي آبي خاکي، بارج هاي دوزيست مقطعي هستند. بارج هاي آبي خاکي براي انتقال حجم زيادي از مواد که توسط بيل مکانيکي خارج مي شوند استفاده مي شود. پس از پر شدن ظرفيت بارج، مواد را به محل مورد نظر منتقل مي کند تا بتوان بارج را تخليه کرد. بارج هاي دوزيست با چرخ هاي پارويي و رانشگرهاي هيدروليک طراحي شده اند که بارج را در آب به حرکت در مي آورد. آنها را مي توان در آب هاي کم عمق يا عميق تر استفاده کرد و بخشي ضروري از عمليات لايروبي است.  

سازه زمين
يکي ديگر از ملاحظات مربوط به محيط، ساختار زمين است. آيا سازه زميني که قرار است بيل مکانيکي مورد استفاده قرار گيرد نرم است يا قادر به تحمل وزن سنگين دستگاه نيست؟ آيا سازه زمين سخت و فشرده است يا سطحي که مي تواند آسيب ببيند مانند سطح خاکي تمام شده از پيش درجه بندي شده براي سازه هاي ساختماني يا سطح آسفالتي که در معرض آسيب توسط وسيله نقليه رديابي است؟ اينها سؤالات مهمي هستند زيرا گزينه هاي مربوط به نحوه تماس بيل مکانيکي با سطح زمين که دستگاه مورد استفاده قرار مي گيرد وجود دارد.

براي سطوح نرم تري مانند ماسه يا شن شل، بيل مکانيکي با ريل مي تواند بهترين انتخاب براي اين کار باشد. در محيطي که سطح آن سخت است يا از موادي ساخته شده است که ممکن است در اثر يک وسيله نقليه رديابي آسيب ببيند، بيل مکانيکي چرخدار مي تواند انتخاب مناسبي باشد.

زمين شديد
براي زمين هاي شديد مانند دامنه هاي شيب دار و مکان هاي دورافتاده، بيل مکانيکي مانند بيل مکانيکي عنکبوتي (AKA walking) وجود دارد که به طور خاص براي استفاده در اين نوع محيط ها طراحي شده اند. اين نوع ماشين ها مي توانند از مناطقي عبور کنند که مانور بيل مکانيکي غيرممکن است.

محيط هايي که نياز به دقت و ايمني دارند
براي محيط هايي که نياز به دقت دارند، يا در جاهايي که ايمني حياتي است، لوازم جانبي بيل مکانيکي وجود دارد که مي تواند موقعيت يابي GPS را فراهم کند تا پيوست گودبرداري فقط با منطقه خاصي که قرار است حفاري يا درجه بندي شود، در تماس باشد. اين نوع تجهيزات مي تواند هنگام کار در اطراف لوله هاي زيرزميني و کابل هايي که آسيب نبينند از ارزش خاصي برخوردار باشد.

انجام کار با بیل مکانیکی

وظیفه ای که باید انجام دهید یکی از مهم ترین ملاحظات است. اگر بیل مکانیکی خریداری یا اجاره شود که نیازهای شغل مورد نیاز شما را برآورده نمی کند، زمان و هزینه هدر می رود و کار به اندازه کافی انجام نمی شود یا اصلاً انجام نمی شود. تأخیر در برنامه‌ریزی ناشی از داشتن تجهیزات نامناسب می‌تواند باعث ایجاد مشکلاتی در تکمیل کل پروژه در صورت لزوم شود، خواه ساخت ساختمان جدید، برداشت محصول به موقع، یا لایروبی یک بندر برای عبور ایمن و کارآمد کشتی‌های باری باشد.

لیست وظایف اصلی بیل مکانیکی:

  • درجه بندی:   یکی از چالش برانگیزترین کارهایی است که به بیشترین دقت نیاز دارد.
  • حفاری:   محبوب ترین کار، یکی از وسیع ترین کارها است و سطل ها محبوب ترین ضمیمه مورد استفاده هستند. 
  • ترانشه برداری:   برای نصب خط لوله، پایه های ساختمان مورد نیاز است و می تواند به عمق 15 فوت یا بیشتر باشد.
  • لایروبی:   برای برداشتن رسوب از رودخانه ها، دریاچه ها، برکه ها و بندرها به منظور عبور قایق ها و کشتی ها استفاده می شود. این کار با اتصال پمپ لایروبی و بیل مکانیکی انجام می شود.
  • جابجایی مواد:   شامل انتقال یا جابجایی هر گونه مواد از یک مکان به مکان دیگر است که می تواند با بیل مکانیکی جابجا شود.
  • تخریب:   بسیار خطرناک است و برای برچیدن، یا تخریب هر ساختمان یا سازه ای استفاده می شود.
  • چکش کاری:  برای شکستن جاده ها و سیمان، یخ و هر گونه تخریب دیگر در سطح زمین استفاده می شود. 
  • Pile Driving:   به نصب ورقه های فولادی عمودی یا پایه های چوبی یا فلزی در زمین اشاره دارد. 
  • حفاری:  برای ایجاد سوراخ برای نصب پایه های نرده، تکیه گاه های ساختمانی و حفاری در سنگ و سیمان استفاده می شود. 
  • برش:   در تخریب ساختمان و برش تیرهای فلزی رایج است.
  • پاره کردن:   برای شکستن زمین های یخ زده یا تخریب سازه ها و جاده ها استفاده می شود.
  • حذف پوشش گیاهی:   این کار به دلایل زیادی انجام می شود. یک روش رایج استفاده از بیل مکانیکی دوزیست با اتصال چنگک برای خراش دادن پوشش گیاهی از سطح یک آبراه است.

نیروی شکست و ظرفیت بالابر مورد نیاز است

یک عامل اساسی در مورد حداکثر توانی که می توان در اتصال بیل مکانیکی اعمال کرد، نیروی شکست است. هر چه نیروی شکست بیشتر باشد به معنای قدرت حفاری و بلند کردن بیشتر است. اکثر تولیدکنندگان نیروی شکست مرتبط با بیل مکانیکی خود را منتشر می کنند. ضمیمه هایی که مجموعه بوم/چوب را گسترش می دهند، پتانسیل کاهش نیروی شکست بیل مکانیکی را دارند.

ظرفیت بالابری ترکیبی از نیروی بالابر هیدرولیک و پایداری یا بار واژگونی دستگاه است. برخی از عوامل متداول برای تعیین ظرفیت بالابری نیز شامل طول بوم، طول چوب، وزنه تعادل، اندازه سطل و فشار مدار (چه در حال کار و چه در حالت نگهدارنده) است. یک روش معمول این است که از 87 درصد نیروی بالابر هیدرولیکی و 75 درصد از بار واژگونی آزمایش شده تجاوز نکنید. ظرفیت بالابری یک جنبه بسیار مهم در استفاده از بیل مکانیکی است و فراتر رفتن از نیروی بالابر هیدرولیک و بار واژگونی می تواند باعث آسیب یا مرگ شود. توجه: این اطلاعات فقط به عنوان یک مرجع عمومی استفاده می شود و درصد نیروی بالابر هیدرولیک و نیروی سرنگونی ممکن است بسته به موقعیت و ماشین خاص شما تغییر کند.

 

ماشین آلات راهسازی، تعمیرات بیل مکانیکی، تعمیرات بولدوزر، سرویس و اورهال انواع بیل مکانیکی و بلدوزر، قطعات زیربندی بیل مکانیکی، قطعات زیربندی بلدوزر، زنجیر کامل بیل مکانیکی، زنجیر چرخ بلدوزر

 

آدرس شرکت

  • info@tstpart.ir
  • خیابان قنبرزاده، نبش هویزه، پلاک202