تهران

خیابان قنبرزاده، نبش هویزه، پلاک202

شنبه تا چهارشنبه : 8 الی 18

پنجشنبه :تعطیلیم

بیل مکانیکی کوماتسو، بیل مکانیکی کارتپیلار، بیل مکانیکی هیوندای، بیل مکانیکی ولوو

چک لیست روزانه بیل مکانیکی

چک لیست روزانه بیل مکانیکی
Ratings
(0)

قبل از شروع يک روز کاري و روشن کردن ماشين‌آلات و استفاده از بيل مکانيکي، بايد بررسي‌ها و بازرسي‌هاي لازم را انجام دهيد. اين بررسي‌ها مي‌تواند به شما کمک کند تا از بروز حوادث در محل کار و از خرابي‌هاي غير ضروري جلوگيري نماييد. همچنين اگر عيبي متوجه دستگاه شده است، پيش از روشن کردن و استفاده از آن، مطلع شويد و جلوي اتفاقات ناگوار و آسيب‌هاي احتمالي را بگيريد. علاوه بر همه موارد گفته شده، چک ليست روزانه بيل مکانيکي، عمر کلي تجهيزات شما را افزايش مي‌دهد. علاوه بر انجام بازرسي‌هاي ايمني لازم، بايد برنامه‌هاي دقيق سرويس را نيز رعايت کنيد. تعمير و نگهداري معمول، عمر تجهيزات شما را طولاني‌تر مي‌کند و هزينه‌هاي عملياتي را کاهش مي‌دهد. هميشه نتايج بررسي‌هاي ايمني را ثبت کنيد تا در صورت نياز بتوانيد به آن‌ها مراجعه نماييد.

چک ليست ايمني براي تجهيزات کار شما
همانطور که در بخش پيشين به آن اشاره شد، چک کردن روزانه بيل مکانيکي سبب جلوگيري از خرابي قطعات مهم نظير بازوها مي‌شود. بنابراين براي بررسي سلامت قطعات، مراحل گفته شده در زير را پيش از شروع کار انجام دهيد.

در اطراف تجهيزات قدم بزنيد و منطقه کار را بررسي کنيد. مطمئن شويد که فضاي کافي براي انجام کار دستگاه وجود دارد.
قبل از روشن کردن تجهيزات، بوم، بازوي ديپر و سطل را بررسي کنيد. به دنبال هر گونه ترک يا فرورفتگي باشيد. مطمئن شويد که پين ??قفل و گيره ايمني در موقعيت مناسب قرار دارند.
قسمت زير شاسي را بررسي کنيد. چرخ‌دنده‌ها، چرخ‌هاي بي‌حرکت، پيوندهاي مسير و غلتک‌ها را بررسي کنيد. به دنبال علائم ساييدگي و پارگي باشيد.
سپس سطح مايع هيدروليک و مايع‌خنک کننده را بررسي کنيد. فراموش نکنيد که رادياتور را بررسي کرده و به دنبال نشتي باشيد.
محفظه موتور را باز کنيد و روغن را با يک عدد‌سنج بررسي کنيد. اين کار را بايد بعد از هر چهار ساعت کار انجام دهيد.
در صورت نياز بوش‌ها را روغن کاري کنيد.
وارد کابين شويد تا مطمئن شويد که چراغ‌هاي نشانگر و کنترل‌ها درست کار مي‌کنند.
تجهيزات را با باز کردن کامل بازوي بوم و بازوي ديپر تست کنيد. به صداهاي غير معمول گوش دهيد.
بازوي بوم را در هوا بلند کرده و دستگاه را خاموش کنيد. صبر کنيد و ببينيد که آيا بازوي بوم به سمت پايين حرکت مي‌کند يا خير. اگر اين کار را کرد، مي‌دانيد که يک باي‌پس داخلي در سيلندرها وجود دارد.
عملکرد بازو و سطل بوم را به طور مکرر آزمايش کنيد تا متوجه شويد که آيا حرکت بيش از حد وجود دارد يا خير.
اهرم‌ها و جو استيک‌ها را بررسي کنيد تا مطمئن شويد که درست کار مي‌کنند.
از محدوديت‌هاي عملکرد ايمن تجهيزات به خوبي آگاه باشيد. اگر مطمئن نيستيد، به دفترچه راهنما مراجعه کنيد يا با فروشنده صحبت کنيد تا از انواع تعميرات برنامه اي دستگاه مطلع شويد.

سرويس و نگهداري ماشين آلات سنگين
اگر با بيل مکانيکي خود در شرايط سخت کار مي‌کنيد، بيشتر اوقات آن را سرويس کنيد. براي تعيين فواصل سرويس مناسب براي بيل مکانيکي خود، به دفترچه راهنماي آن مراجعه کرده و ارزيابي ريسک مناسب را انجام دهيد. اگر تجهيزات شما علائم خرابي را نشان مي‌دهد، در طول بازرسي‌هاي خود توجه بيشتري داشته باشيد و فواصل سرويس خود را کوتاه کنيد.

6 نکته براي تعمير و نگهداري بيل مکانيکي و افزايش عملکرد دستگاه
پيشامد تعميرات غيرمنتظره بيل مکانيکي مي‌تواند فشار مالي و استرسي را بر شما و شرکت‌تان وارد کند و ممکن است مستقيماً بر سودآوري شما تأثير بگذارد. نگهداري پيشگيرانه براي حفظ عملکرد بيل مکانيکي و همچنين کسب ‌و ‌کار شما بسيار مهم است. ايجاد يک برنامه تعمير و نگهداري برنامه‌ريزي شده که شامل اين شش نکته باشد، شما، اپراتورها و ماشين را ايمن در محيط کار نگه مي‌دارد.

نکته 1 – راهنماي عمليات و نگهداري را بخوانيد
هر آنچه که بايد در مورد بيل مکانيکي خود بدانيد در راهنماي عمليات و تعمير و نگهداري شما موجود است. اطلاعات دقيقي در مورد برنامه‌هاي سرويس دستگاه، نکات تعمير و نگهداري و موارد ديگر را بخوانيد.

نکته 2 – سطوح مناسب مايعات و فيلترهاي صحيح را بدانيد
استفاده از مايعات و روان کننده‌هاي مناسب مي‌تواند از تعميرات گران قيمت و غير‌ضروري جلوگيري کند. تغيير فيلترها در فواصل زماني توصيه شده به کاهش آلودگي احتمالي سيستم و افزايش عمر اجزاي اصلي کمک مي‌کند.

نکته 3 – باتري را بررسي کنيد
ماشين‌هاي ساخت‌و‌ساز فشرده دائماً روي باتري کار مي‌کنند. باتري بيل مکانيکي خود را قبل از کار بررسي کنيد. اگر باتري را در زمان خارج از کار جدا کرديد، قبل از وصل کردن مجدد، مطمئن شويد که باتري کاملاً شارژ شده است.

نکته 4 – زيرانداز رديابي شده را بررسي کنيد
براي کاهش سايش و آسيب، مسيرهاي بيل مکانيکي را از زباله دور نگه داريد. مسيرها را براي نشانه‌هاي آسيب بررسي کنيد و غلتک‌ها و درايوها را براي نشت مايع که مي‌تواند منجر به خرابي جدي‌تر شود، بررسي کنيد.

نکته 5 – پيوست‌ها را روزانه آماده کنيد
شيلنگ‌هاي هيدروليک، سيلندرها و حفاظ‌هاي اتصالات بيل مکانيکي را به صورت چشمي بررسي کنيد تا آسيب يا سايش بيش از حد را قبل از عمليات روزانه بررسي کنيد.

نکته 6 – يک برنامه تعمير و نگهداري برنامه ريزي شده ايجاد کنيد
با ايجاد قرارداد تعمير و نگهداري برنامه ريزي شده (PM) با فروشنده خود، از خرابي قابل اجتناب و تعميرات ناگهاني و پرهزينه جلوگيري کنيد. قرارداد PM باعث مي شود که بيل مکانيکي شما در محل کار با اطمينان از انجام سرويس طبق برنامه و در زمان مناسب کار کند. قرارداد PM با برنامه تعمير و نگهداري برنامه‌ريزي شده مي‌تواند عمر تجهيزات را افزايش دهد، زمان خرابي را به حداقل برساند و در طول زمان در هزينه شما صرفه جويي کند.

ماشین آلات راهسازی، تعمیرات بیل مکانیکی، تعمیرات بولدوزر، سرویس و اورهال انواع بیل مکانیکی و بلدوزر، قطعات زیربندی بیل مکانیکی، قطعات زیربندی بلدوزر، زنجیر کامل بیل مکانیکی، زنجیر چرخ بلدوزر

 

آدرس شرکت

  • info@tstpart.ir
  • خیابان قنبرزاده، نبش هویزه، پلاک202